Tinggi Gunung Seribu Janji

Artis (Band): Bob Tutupoli / Ismail Marzuki

Hi all.
fyi: hari ini tidak jadi libur ya.
Janji pemerintah RI memberlakukan cuti bersama hari ini sudah resmi dinyatakan tidak berlaku lagi 3 hari lalu

Lhoh? Plin Plan (Plintat-Plintut) Or No Plan kah? Au’ ah guellab

Memang lidah tak bertulang
tak berbekas kata-kata
Tinggi gunung seribu janji
lain di bibir lain di hati

Aku pergi tak kan lama
hanya satu hari saja
seribu tahun tak lama
hanya sekejap saja
kita kan berjumpa pula

[ulangi dari awal]

Oh… seribu tahun tak lama
hanya sekejap saja
kita kan berjumpa pula

3 Tanggapan

  1. Terima kasih atas liriks lagu ini. Saya pernah dengar lagu ini semasa saya kecil dulu (70an), dan teringin mendapat liriksnya🙂 Saya di Pulau Pinang, Malaysia.

    Wah…banyak lagi penyanyi 70an di website anda…Ernie Johan (Teluk Bayur), Emilia Contessa (Burung dalam Sangkar

    Satu lagi lagu yg saya teringat. Nama lagunya dan penyanyinya saya tidak ingat. Liriksnya saya tidak begitu pasti, kurang lebih seperti:
    “Salawati…, ku tak kuasa, hatiku berkata, aku cinta pada mu”…

    Terima kasih.

  2. ada lagunya gak? bole minta? thx b4

  3. Makasi kerana sediakan lagu kegemaranku.

Tinggalkan Balasan

